Bramy Rolowane

Bramy Rolowane 2017-07-28T15:09:26+00:00

Bramy rolowane – charakterystyka

Bramy rolowane, nazywane czasami bramami roletowymi są bardzo uniwersalnym rozwiązaniem na zamknięcie otworu bramowego. Można je zamontować zarówno w obiektach już istniejących, jak i tych będących dopiero w trakcie budowy. Brama rolowana może być zamontowana od wewnątrz jak i od zewnątrz pomieszczenia. Jej szczególną zaletą jest oszczędność miejsca, ponieważ brama pracuje w płaszczyźnie pionowej. Skrzynia nawojowa bramy skutecznie chroni system napędowy przed uszkodzeniem mechanicznym lub zalaniem wodą.

Bramy rolowane są standardowo wyposażone w rurowy napęd elektryczny 230V z mechanizmem NHK do awaryjnego otwierania w przypadku zaniku zasilania bądź awarii napędu. Wykorzystanie napędu elektrycznego umożliwia zastosowanie central sterujących oraz zdalnego sterowania. Sterowanie radiowe pozwala na otwieranie oraz zamykanie za pomocą pilota, bez potrzeby wysiadania z samochodu.

Budowa bramy rolowanej:

  1. Pancerz bramowy: profile aluminiowe wysokości 77 mm lub 55 mm, listwa dolna z uszczelką;
  2. Zespół nośny: prowadnice aluminiowe, skrzynia nawojowa zabudowana na całej szerokości, dodatkowe elementy nośne;
  3. Zespół napędowy: wał nawojowy, napęd elektryczny z systemem NHK

Profile bramy rolowanej wykonane są z wysokogatunkowej blachy aluminiowej, która posiada dwuwarstwowe powłoki lakiernicze. Dzięki temu produkt wyróżnia się podwyższoną odpornością na ścieranie oraz działanie czynników atmosferycznych. Poszczególne profile w bramie mogą zostać zastąpione profilem przeszklonym lub wentylacyjnym (opcja za dopłatą). Profile bramy rolowanej wypełnione są pianką poliuretanową.

Standardowe kolory profili i obudowy bram rolowanych:

  • biały
  • brąz
  • ciemny brąz
  • szary
  • srebrny
  • szary antracyt

Dodatkowo istnieje możliwość polakierowania pancerza bramy na kolor Złoty Dąb lub Orzech.

Ciemnobrązowe bramy rolowane
Bramy rolowane
Brama rolowana brązowa
Brama rolowana z pasem przeszklonym

Konstrukcja bramy rolowanej

Budowa bramy rolowanej:

  1. Pancerz bramowy: profile aluminiowe wysokości 77 mm lub 55 mm, listwa dolna z uszczelką;
  2. Zespół nośny: prowadnice aluminiowe, skrzynia nawojowa zabudowana na całej szerokości, dodatkowe elementy nośne;
  3. Zespół napędowy: wał nawojowy, napęd elektryczny z systemem NHK

Profile bramy rolowanej wykonane są z wysokogatunkowej blachy aluminiowej, która posiada dwuwarstwowe powłoki lakiernicze. Dzięki temu produkt wyróżnia się podwyższoną odpornością na ścieranie oraz działanie czynników atmosferycznych. Poszczególne profile w bramie mogą zostać zastąpione profilem przeszklonym lub wentylacyjnym (opcja za dopłatą). Profile bramy rolowanej wypełnione są pianką poliuretanową.

Standardowe kolory profili i obudowy bram rolowanych:

  • biały
  • brąz
  • ciemny brąz
  • szary
  • srebrny
  • szary antracyt

Dodatkowo istnieje możliwość polakierowania pancerza bramy na kolor Złoty Dąb lub Orzech.

Zespół nośny bram rolowanych:

Prowadnice i skrzynia bramowa wykonane są ze stopów aluminium. Prowadnice posiadają uszczelki szczotkowe.

W bramach garażowych stosuje się dwa rodzaje skrzyń:

  • SK300 – z łożyskami stałymi
  • SK350 – z konsolą jezdną (skrzynia SK350 nie posiada zabudowy tylnej – przynadprożowej)

Zastosowanie poszczególnej skrzyni bramowej uzależnione jest od wielkości bramy.

Zobacz również:

Bramy rolowane – parametry montażowe

Bramy garażowe segmentowe

Skrzynia 300 Brama rolowana
Skrzynia 350 brama rolowana