Bramy rolowane – charakterystyka
Bramy rolowane (bramy roletowe) są bardzo uniwersalnym rozwiązaniem na zamknięcie otworu bramowego. Można je zamontować zarówno w obiektach już istniejących, jak i tych będących dopiero w trakcie budowy. Brama rolowana może być zamontowana od wewnątrz jak i od zewnątrz pomieszczenia. Jej szczególną zaletą jest oszczędność miejsca, ponieważ brama pracuje w płaszczyźnie pionowej. Skrzynia nawojowa bramy skutecznie chroni system napędowy przed uszkodzeniem mechanicznym lub zalaniem wodą.
Bramy rolowane są standardowo wyposażone w rurowy napęd elektryczny 230V z mechanizmem NHK do awaryjnego otwierania w przypadku zaniku zasilania bądź awarii napędu. Wykorzystanie napędu elektrycznego umożliwia zastosowanie central sterujących oraz zdalnego sterowania. Sterowanie radiowe pozwala na otwieranie oraz zamykanie za pomocą pilota, bez potrzeby wysiadania z samochodu.
Budowa bramy rolowanej:
- Pancerz bramowy: profile aluminiowe wysokości 77 mm lub 55 mm, listwa dolna z uszczelką;
- Zespół nośny: prowadnice aluminiowe, skrzynia nawojowa zabudowana na całej szerokości, dodatkowe elementy nośne;
- Zespół napędowy: wał nawojowy, napęd elektryczny z systemem NHK
Profile bramy rolowanej wykonane są z wysokogatunkowej blachy aluminiowej, która posiada dwuwarstwowe powłoki lakiernicze. Dzięki temu produkt wyróżnia się podwyższoną odpornością na ścieranie oraz działanie czynników atmosferycznych. Poszczególne profile w bramie mogą zostać zastąpione profilem przeszklonym lub wentylacyjnym (opcja za dopłatą). Profile bramy rolowanej wypełnione są pianką poliuretanową.
Standardowe kolory profili i obudowy bram rolowanych:
- biały
- brąz
- ciemny brąz
- szary
- srebrny
- szary antracyt
Dodatkowo istnieje możliwość polakierowania pancerza bramy na kolor Złoty Dąb lub Orzech.
Konstrukcja bramy rolowanej
Zespół nośny bram rolowanych:
Prowadnice i skrzynia bramowa wykonane są ze stopów aluminium. Prowadnice posiadają uszczelki szczotkowe.
W bramach garażowych stosuje się dwa rodzaje skrzyń:
- SK300 – z łożyskami stałymi
- SK350 – z konsolą jezdną (skrzynia SK350 nie posiada zabudowy tylnej – przynadprożowej)
Zastosowanie poszczególnej skrzyni bramowej uzależnione jest od wielkości bramy. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie będą wymiary skrzyni do Twojej bramy, skontaktuj się z nami.
Zobacz również: